
TV filminin söz düzeni ise utanmadan çekinmeden: "Onlara Ford'tan geldiğimizi söylemedik, sadece bir pazar araştırması olduğunu söyledik" diyor. Düzenek bu kadarla da kalmıyor. Media Post'ta çıkan bir makale, Detroit'teki Ford ekibinin bu iş için "In Home Test Drive Experience, LLC" adlı paravan bir araştırma şirketi kurduğunu da söylüyor.
Kampanyanın websitesinde ayrıca şu cümleye rastlanıyor. " No Scripts Or Prompts. Just Real People. Telling Real Stories." Türkçe meali: "Senaryo yok. Sadece gerçek insanlar ve gerçek hikayeler." Tabi ister istemez sahte bir araştırma şirketine söylenenler ne kadar gerçek olabilir diye bir soru geliyor insanın aklına. Şimdi bu gizli reklam mı? Asparagas mı?
Bu tartışma bir süredir Amerikan pazarlama camiasını meşgul ediyor. Pazar araştırması kurumları ise yaptıkları işe saygısızlıktan dolayı Ford'a ateş püskürüyor ve tabi şu soruyu sormadan edemiyor: Ford gerçek bir araştırma yaptığı zaman ne olacak ya da bundan sonra nasıl gerçek bir pazar araştırması yapabilecek?
North Eastern University'den Professor Walter Carl'ın konu hakkındaki yazısını bu adresten ve Amerikan pazar araştırması camiasının ayaklanmasını da Merrill Dubrow'un sitesinden takip edebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder