18 Ocak 2007

Alvin Toffler yeniden...


Strategy & Business dergisinin bir önceki sayısında Alvin Toffler'in yakın geçmişte yapılan röportajlarından birini okuyabilirsiniz. Üzülerek söylemeliyim ki kendisinin dünyayı sarsan ilk kitabı "Future Shock"ı bilmeme rağmen okumamıştım. Ancak bu röportaj sonrasında pişman oldum. Özellikle yaşına rağmen slogan yazar gibi yeni kelimeler üretebilecek kadar formda olması çok imrendirici.

Şimdi bu ropörtajla geç de olsa takıldım kendisine. Bu sefer ölçümlenebilirliği ve endikatörleri topa tutarak ekonomistlere adeta ders veriyor, ölçümlenemeyenleri ele alarak yeni ekonomiyi tartışıyor bu ropörtajda. Özellikle "consumer vs. Prosumer" bakış açısını çok beğendim. Reklam ve pazarlama dallarında çalışanların/okuyanların göz atması gerekiyor kanımca. Aşağıdaki sözünün ucundan azıcık da olsa bizim mesleği de ilgilendirdiğini düşünüyorum.
"Measuring things does not necessarily make them important, and unmeasured things are not necessarily unimportant."
Tamamını bu linkten indirebilirsiniz.

Hiç yorum yok: