6 Haziran 2007

Kullanıcı Kaynaklı Reklam Tartışması

Geçtiğimiz SuperBowl reklamlarında bile birkaç kullanıcı kaynaklı (user generated teriminin Türkçe uyarlaması) reklam filmi yayınlandığından beri ülkemize kadar gelen kullanıcı kaynaklı reklamcılık rüzgarı en son IAB konferansında tartışıldı. Gelip geçici bir heves mi yoksa reklamcılığı kökünden değiştirecek br olgu mu diye yapılan pek çok tartışmanın taraflarını AdAge'deki kliplerde dinleyebilirsiniz. Reklam ajanslarını şimdilik ne kadar panikletir bilmiyorum ama prodüksiyon şirketleri açısından tehlike çanlarını duyar gibi olduğumu itiraf etmem lazım. MasterCard yetkilisinin söyledikleri konuyu iyi özetliyor.

"We talk a lot about our ratio of production to media, and we're really mindful of lowering it," said Cheryl Guerin, VP-promotions and interactives, MasterCard International, about the pressure of executing a fully integrated program on the same budget that used to take care of one medium: TV. And while she said marketers' abilities to do strong programs is reliant on bringing that production cost down, she said she also couldn't imagine brand marketers handing the reins over to consumers.

Hiç yorum yok: