19 Eylül 2007

Google'dan Reklam Ajansı Olur Mu?

Neredeyse bütün sektörün kabusu oldu bu Google! Önce medyacıların kabusu olmuştu. Hatta bildiğiniz gibi daha önce WPP grubunun CEO'su Martin Sorell bu konu hakkında meşhur kelime icadını öne sürmüştü; Sorell, Google hakkında "Frienemy is the best way of describing Google" demişti. Yani Google'ı hem dost hem düşman olarak nitelendirilmişti.

Ancak o günden bugüne ne WPP grubuna ne de reklam dünyasına Google'dan pek dosthane bir yaklaşım gelmedi. Hatta Martin Sorell'in bu lafına inat Google, arkaya dolanıp 2 puan alırcasına Sorell'in Amerika'daki en büyük ajanslarından bir tanesinin başkanlarından birini aldı.
Haberi ve yorumları bu adreste okuyabilirsiniz.

Google şimdilik kendine ajans lafını yakıştıranlara "ajanslara internet danışmanlığı" için aldığını iddia ediyor meşhur Andy Berdt adlı Ogilvy insanını. Böylece medyacıların kabusundan sonra reklam ajanslarının da kabusu haline gelen Google, "frienemy"den ziyade "enemy" rolünde ilerliyor. Anlayana sivrisinek saz.

Hiç yorum yok: