11 Mart 2007

Büyük Reklam Ajansının Sonu

Marketing.Fm'de okuduğum The End of the Big Advertising Agency yani "Büyük Reklam Ajansının Sonu" adlı makalede son dönemde her taşın altından çıkan meşhur NYT yazarı Thomas Friedman tekrar karşıma çıktı. Friedman'ın şirketlerin değişime oldukça uygun modeller ve altyapılar kurması gerektiğine dair kısmı alıntılayan makale 21.yy. reklam ajanslarının yapısına da ipuçları veriyor.

In his book "The World is Flat", Thomas Friedman strongly urges businesses to develop a model and structure that is highly adaptable to change. He warns that jobs, industries, and entire careers will be born and die due to the rapid pace of technology. This will prove to be very true for the future of Advertising. The new agency model of the 21st century will be effective for it’s unconventional, highly adaptable and constantly evolving structure. It will continue to mold and shape itself around what is important. It will constantly embrace change and technology in order to survive unlike its predecessors whose fates lie with the dinosaurs.

Hiç yorum yok: