29 Mart 2007

Dijital Saat Çaldı, Uyanın Artık!!!

Wall Street Journal'da "On Madison Avenue, A Digital Wake-Up Call" başlığıyla yer alan bir habere göre 1982'den beri aralarından su sızmayan Nike ve Wieden&Kennedy'nin yolları dijital dünya yüzünden açılıyor. WK'nin dijital dünyadan yeterince anlamadığını savunan Nike adeta "Ayrı dünyaların insanlarıyız!" diyerek dijital dünyanın artık reklam stratejisinin kalbinde yer alması gerektiğini eklemiş. Sanırım aşağıdaki bölüm yazının bir özeti olabilir.

Nike now believes digital thinking should be at the heart of ad strategy, according to people familiar with the marketer's thinking. To make digital more central, it needs its main ad agency to be better skilled at digital techniques because the agency is developing ad strategy at the very early stages of a marketing campaign. Ad executives say more mainstream ad firms could lose business unless they figure out how to better integrate digital media. "If people aren't embracing digital they will get left behind; clients are already there and they are gravitating to agencies who get it,"


Hiç yorum yok: