10 Nisan 2007

Reklamın Geleceği

Internet ve "online reklam" ile hayatının önemli bir kısmını geçirmiş Chad Randall kendi blogunda online reklamcılığın geleceğine biraz olsun değinmiş. Reklamcılığın medyasına bağımlı bir şekilde anılmasına karşı olsak da Chad'in anlatmaya çalıştıklarını anlamayan global reklam sektörüne bazı bakış açılarını anlatmak için "online reklamcılık" denmesine bu seferlik razı oldum.

Nasıl ki radyo reklamcılığı, tv reklamcılığı, gazete reklamcılığı, vb. bir ayrım yoksa aslında online reklamcılık diye de bir ayrım yok. Bu ayrımı, olan biteni anlamayı reddeden reklam sektörü körüklüyor. Kaçınılmaz sonu biraz olsun ötelemek, yabancılaştırmak ve kendi dünyasının dışına itmek için bir araç olarak olarak kullanıyor bu "online reklamcılık" nitelemesini sektör. Neyse o konulara fazla girmeden Chad'in yazdıklarına geri dönelim.

Web 2.0 kavramının hayatımıza girmesiyle beraber yediğimiz, içtiğimiz, tanıştığımız, gittiğimiz, gördüğümüz her yerin artık sosyal referansla seçildiğinin altını çizen Chad, artık reklamın da bu tip networkler üzerinde ve hatta üzerinden yapılacağını eklemiş. Hatta "Sosyal Etki Alanı" reklamcılığı olarak tanımladığı yeni metodlarla gerçekten sosyal etki alanı olan insanların sponsor alarak etrafındaki etki alanını markalar adına kullanacaklarını iddia etmiş.

Bir zamandır Web 2.0 kavramına hem proje olarak hem de işin felsefesi olarak kafa yorduğumuz için bana mantıklı geldi. Ayrıca söyledikleri bu kadarla da sınırlı değil. Artık sadece web sitelerinin değil bilgisayarlarımızın da birer mecra haline geleceğini iddia ediyor. Yazının bir kısmı aşağıda...
Within the next 10 years, traditional search as we know it will die. You won’t go to Google or Yahoo and do a search to find that article you are looking for or that restaurant you want to try. It will all be about referrals. Everything will be socially influenced. Everything will be rated, tagged, and reviewed. All of your purchase decisions, travel destinations, and even things you do for fun will be influenced by ‘your’ personal network. Your circle of business and personal contacts. The sites that you visit regularly will become very niche specific, more local, centralized and personalized to exactly your taste. Personalized homepages will become the norm, but not necessarily browser based, mainly desktop and wireless device based. You won’t always boot up your computer and open a browser window anymore. Most things you use will be integrated into your PC already in the form of tools and widgets, the content instantly updated and information always on. Everything will be a mash-up of multiple tools, applications will be open source and/or completely customizable to your personal specifications. Almost everyone will have a ‘My Face’, 2nd life or virtual identity, even if you don’t want one, one might be created for you.

Hiç yorum yok: