10 Mart 2007

The Seinfeld Principle for Advertising

BusinessWeek'in sitesinde yayınlanan Reklamda Seinfeld Kuramı adlı makale reklamverenlerin yayına giren reklamlarından hemen ertesi gün ciddi sonuçlar beklememesi gerektiğini Seinfeld dizisinin başarı hikayesiyle anlatıyor. 10 Emmy alan Seinfeld dizisinin ancak 4. yılında Amerika'da ilk 30 TV programı arasına girdiğini yazan Steve McKee gerçekten yaratıcı reklam kampanyalarının sonuçları için de zaman tanınması gerektiğine iyi bir örnek veriyor.
Anything truly creative is, by definition, new. And new things are often different. Advertisers must be careful not to draw conclusions too soon after they launch their fledgling campaigns. If they expect their advertising to perform like a blockbuster movie, generating box office records on opening weekend, they are likely to be disappointed. Sure, some creative efforts break out immediately, but others take time to develop. And those that develop more slowly can have a great impact at a fraction of the cost

Hiç yorum yok: