18 Haziran 2007

Reklam Pastası Zor Büyür!

AdAge'de geçtiğimiz ay çıkan Marketers Get More Efficient With Ad Spending, Leading to Less of It başlıklı makalede bu yıl ve gittikçe her yıl Amerikan reklam pastasının nerdeyse hiç denecek kadar az ve beklenenin çok altında büyüyeceği anlatılıyordu.

2007 yılında 152.3 milyar USD seviyesinde gerçekleşecek olan toplam Amerika reklam pastasının kriz yıllarındaki gibi büyüme davranışı göstermesi özellikle şu aralar bahane edilecek kriz olmadığı için reklamverenlerin bütçe verimliliği ve kullanım tercihleri adına önemli sinyaller veriyor. Parasının karşılığında daha fazla etki alabileceği alternatif mecra çözümlerini tercih etmeye başlayan reklamverenlerin bütçelerinde gittikçe daha az artış olması ve hatta geçmişe kıyasla daha ucuza daha çok etki alabilecekleri çözümleri görmeleri önemli bir gelişme.

Bu açıdan reklamverenlerin çoktan akıllandığını söylemek mümkün. Şimdi akıllanma sırası sektörde. Özellikle internet ve bağlı teknolojilerin daha az paraya daha çok erişim sağladığı günümüzde hala dünyanın en pahalı gazetelerinde yarım sayfa reklama dayanan iletişim planları yapanlara duyurulur.

Hiç yorum yok: