23 Mayıs 2008

Araştırma Sonucu: Beklenti > Hatıra

Journal of Experimental Psychology'de yayınlanan bir makalede insanları harekete geçirmek için güzel anların hatırlatılmasındansa güzel anların beklentisini yaratmanın her zaman daha etkili olduğunu anlatılıyor.

Geçmişteki güzel anlarla çağrışım yapmayı ve yaptırmayı meziyet bilen reklamcılık açısından önemli bir taktik değişikliğine işaret eden bu araştırma sonucu yaratıcı ekiplerin çok işine yarayabilir, çünkü her bayramda seyranda geçmişi hatırlatan ve Türk reklamcılığındaki "Nerede o eski günler" kulvarında yapılan işlerin verimliliği bu araştırma sonrasında tartışmaya açılmış durumda.
People’s tendency to report more intense emotion during anticipation than during retrospection was associated with a slight, but only occasionally significant, tendency for people to expect future emotions to be more intense than they remembered past emotions having been. The greater evocativeness of anticipation than retrospection was also associated with and statistically mediated by participants’ tendency to report mentally simulating future emotional events more extensively than they report mentally stimulating past emotional events. The conclusion that anticipation is more evocative than retrospection has implications for research methodology, clinical practice, decision making, and wellbeing.

Hiç yorum yok: