6 Haziran 2008

TAKIM MİLLİ YA FİLMLER? - Varol DÖKEN

Kişisel beğenim sonucu ortaya çıkan sıralamadır:

1. Garanti Türko filmi bence şahane olmuş. Hoş o Transformers görünüşlü süper makinelerden sonra kapıdan keşke ilk olarak, tıfıl Sabri yerine Servet çıksaymış. Garanti Bankası, farkını belli etmiş; herkes insani özellikler üstüne oynarken, Garanti “onlar birer futbol makinesi” imajı yaratmış. Bunda milli takımın NFL uzmanlarından destek alması ve Fatih Terim’in bütün oyuncuları ezbere oynayabilecek bir anlayışa getirmek istemesi etkili olmuştur diye düşünüyorum. Türko ismini ise pek alakasız buldum, Roboturks falan gibi bir şey bekliyor insan reklamın sonunda. Yine de her ülke turnuvaya bir reklamla katılacak olsa, benim filmim bu olur.

2. Ülker'in iki filmi var: Biri Emre ve Servet'in çocukluk hayallerinden yola çıkan, diğeri de Helldorado'nun “Drinking Song” şarkısı üstüne kurulan. İkisi de bilmedik işler değil, benim kişisel tercihim 2.si. Şarkının sözlerini çok sevdim, özellikle “gönlümüzü titretir bu şarkı” kısmı hakikaten titretti beni. Uğur Boral'ın hareketleri çok sempatik, Ayhan keşke oynamasaymış. Burada bir parantez açayım: Mill takım filmleri hep aynı kişiler üstünde dönüyor. Sanırım en başarılı casting onlar. Özellikle Arda ve Uğur Boral çok doğal ve sempatik. Hele Arda'nın Petrol Ofisi reklamındaki repliği şahane.

3. Üçüncü favorim PO... Aslında 2.ciliği alabilirdi ama dramaturjisi bozuk biraz. Yani reklam güzel ama sponsor olmaları ile futbol arasındaki bağlantıyı tam kuramamışlar. Belli ki metin yazarı da bağlayamamış; "sponsoruz ya o bakımdan" diyor. Neyse ki Arda ve köstebek faktörü filmi fazla fazla kurtarıyor.

4. Coca-Cola'yi da 4. sıraya koyalım. "Seni yalnız bırakır mıyız sandın" filminin üstüne çıkmaları zordu ve yapamamışlar nitekim... Coşkuyu vermişler ama olmamış işte, belki de o kol sallama hareketinin bana çok fanatik gelmesindendir. Müziğin de gönül telimi titrettiğini söyleyemem.

Sevimsizler sevimsizi TT-net... 5. sıraya koymadım bile çünkü hiç sevmedim. Her tarafından samimiyetsizlik akıyor. Ayrıca milli takımın birleşmeyi bütünleşmeyi simgelemesi gerekirken, senin oğlun benim oğlum kapışması hiç olmamış. Anneler çok itici (anne olarak degil oyuncu olarak), diyaloglar çok kötü (benim oğlum kedi, senin oğlun panter vs.), akıcılık yok. Prodüksiyonu da her zaman olduğu gibi ucuz olsun bizim olsun mantığında. Ana sponsor filmi ile yaptıkları ATCW'nin klasik kelime oyunu da 3 satira 2 satir bulmaca kalitesinde.

Bunlar kişisel görüşlerim, sadece beni bağlar. Ama şu değerlendirmem kişisel değil: Takım milli takım ama üstüne söz yazdığımız şarkılar yabancı, Türkoların esinlendiği robotlar (transformers gibi sanki) yabancı, muhtemelen animasyonu da yabancı... Eh Aurelio da yabancı, biz dünyaya hepten yabancı!

Yabancıları nasıl korkutacaktık peki?

Turkuazzzz, beyazzz

En büyükk?

Maaşı en büyükkk olan!

Not: Turkcell filmini daha once yayına girdiği için değerlendirmeye almadım ama duygusal etki bakımından en başarılı film o.

Varol Döken

Hiç yorum yok: